Och tiden den gick….igen.

Jag slutade bara skriva här…Vet inte varför riktigt. Ibland känns det fel att skriva om sitt liv så här öppet. Jag har inte riktigt greppat varför jag gör/har gjort det.

Det började ju med att jag skulle bli fit före 50. Sen hände en massa saker som gjorde att skrivandet bytte karaktär. Och nu har det hänt ännu fler grejer. Jag måste läsa lite själv för att komma ihåg var jag slutade… Men jag har utbildat mig och kan numer titulera mig Diplomerat medium. Det var inget jag kunde tro när jag började skriva…

Jag har blivit utförsäkrad, jag jobbar (på tredje jobbet sen jag blev utförsäkrad) och jag börjar få symptom på utmattning igen.

Jag har fått nya vänner/arbetskamrater och vi har gjort oss av med ankorna.

Jag har fått ännu en diagnos och utreds för att börja medicinera för den.

Jag grubblar över vad jag ska bli när jag blir stor fast jag fyller 55 i höst. Ska jag plugga, ska jag fortsätta där jag jobbar nu, ska jag skaffa f-skattsedel… kommer jag ens att kunna jobba så länge till och vad händer om jag inte kan det?

Jag sträcktittar på relationsprogram, troligtvis för att min egen relation är fylld av problem.

Sååå det finns ju en del att skriva om. Men jag tvekar lite. Varför ska jag dela med mig? Och vem läser det ens? Jag kan ju bara skriva dagbok som jag har gjort förr när jag var yngre. Vill jag ens att nån ska läsa?

Så många frågor…så förvirrad. Kan jag kanske bli aningen klokare om jag skriver av mig?

Lämna en kommentar